AMIGA REVIEW online
  Uvodná stránka     Software     Hry     Obaly     Download     Kniha návštev     Amiga na PC     Amiga Forever

Thomas the Tank Engines Pinball

Michal Novák

Když mi King po mé pařební extázi nad Slamtiltem vrazil do ruky diskety s dalším pinballem, byl jsem přímo nadšen a bez jakéhokoliv poděkování jsem opustil jeho doupě a zamířil domů, abych podstoupil další honbu za vyšším skórem (tedy tím pinballovým). V pohodě jsem to nainstaloval a spustil, ale jaké bylo moje překvapení (tedy spíše zděšení)! To, co se line z repráků, že má být hudba k pinballu? To snad i můj první modul byl lepší. No nic, úvodní hudba není všechno, tak jedeme dál.
Po chvíli sosání najíždí úvodní screen a já už vím, proč se tahle hra jmenuje tak, jak se jmenuje. Dle mého názoru ji totiž vymyslel nějaký pološílený strojvůdce protože každý ze čtyřech stolů je reprezentován jednou usměvavou mašinkou, která má jméno. První, modrá mašina se jmenuje Thomas, dále je tu červenej James, zelená Percy a nakonec Toby. Ještě vidím kratičkej help a nějakého tlustého dědu, u kterého si můžu navolit počet míčků, a to od tří do devíti, definovat klávesy či sklon stolu a vypnout hudbu, což vřele doporučuji, neboť music od Simona Bostocka stojí slušně řečeno za ho.... Nejenom že je strašná v úvodu, ale i ve hře. Každej stůl má sice svoji vlastní, ale zato pokaždé jinak příšernou hudbu, která se nedá poslouchat, takže si k tomu raději pusťte CD-čko. Na druhou stranu ani nepředpokládám, že se u tohohle pinballu nějak dýl zdržíte, takže těch 5 minut se to dá vydržet.
Házím tam stůl se jménem Tom a jenom se divím, jak v dnešní době může někdo něco tak strašného udělat. Z prostředky obrazovky se na mě usmívá parní mašina, stůl je dost prázdnej, žádný LCD nahoře a navíc se to mizerně hraje, a to hlavně díky podivnému pohybu míčku, kterej silně připomíná autobus značky Ikarus s nápisem „Pozor vybočuje!“ při jízdě z kopce. Po chvíli se kouknu na svoje bodíky a jenom zírám, co to tam je? Jakejch 1500? Tyly se snad někdo spletl v nulách nebo co? No není se co divit, že hi-score je nejvíc asi 200 000, když nějakej jackpot je tak 2000 a body přibejvaj pomalu po desítkách. A tak nějak podobně je to i u všech ostatních stolů. Uprostřed obrázek mašinky, okolo pár flipperů, žádný extra bonusy ani nic podobného, prostě nuda.
Už mi to pomalu začíná docházet. Že by ten pinball byl jenom pro malý děti, co neuměj moc dohře počítat a jsou blázni do mašinek? Tak nějak to asi bude, ale řekněte mi, když takovej šestiletej capart hraje třeba Dooma, proč by nemohl dostat pořádnej pinball? Takže pokud je vám něco okolo pěti let a máte radost z toho, že se na screenu něco hýbá, kupte to, pokud jste starší a alespoň trochu rozumní, tak se tomuhle pinballu dalekým obloukem vyhněte, ať nepřijdete k úrazu. Firma Spidersoft se v tomhle případě totiž trochu klepla přes prsty.

Thomas Pinball

45 ze 100

Grafika: 55