AMIGA REVIEW online
  Uvodná stránka     Software     Hry     Obaly     Download     Kniha návštev     Amiga na PC     Amiga Forever

Flyin High

Konečně jsme se dočkali kopečků...

Je tomu právě rok, co po rozpačitém přijetí hry „Virtual Karting“ všichni (nebo alespoň většina) nadšeně uvítali podobnou hru „Xtreme Racing“. V obou případech se jednalo o trojrozměrné závody s autíčky. Poprvé to byly mírumilovné motokáry prohánějící se na pouhých třech tratích. Podruhé zase graficky mnohem povedenější militantní auta, ke kterým časem přibyl i kompletní editor. Tento žánr Amiga až do té doby nepoznala a bylo to na ní vidět. Strach z hardwarových nároků tlačil programátory do kouta, takže sice máme 3D auta, ovšem za cenu mnoha kompromisů. Mapování textur sice údajně realističnost zvyšuje, ale takovou realitu, jakou vám nabízí třeba „Virtual Karting“ zažijete leda tak uprostřed Sahary, když se vám náhle ocitne hrst písku v obličeji. Krátce a jednoduše placka, placka a zase placka...
A najednou mělo být všechno jinak! Kde se vzaly, tu se vzaly, odněkud se objevily obrázky z připravované hry „Flyin High“ na Amigu. Oplývaly budovami, oblohou, tunely a hlavně kýženými kopečky! Pochybovačné hlasy o tom, že se jedná o další polský kulturní podfuk a la „Myst“, se rozplynuly s první hratelným Bernem. Pokračovatelé v Sabinově duchovním odkazu s tím tentokrát neměli skutečně nic do činění. Hru vytváří německá skupina „PURE-Design“ a v letošním roce opravdu vyjde. Produkovat ji bude německá firma „APC & TCP“. Minimální konfigurace je 4 MB FastRAM a harddisk. Podporovány jsou všechny procesory od 68020 až po 68060. Čím je CPU rychlejší, tím je hra plynulejší. Rozlišení grafiky je volitelné, ale 1x1 se na CPU 68020 raději nedoporučuje. Autíčka bohužel vypadají pořád 2x2. Jinak je ale všechno minimálně v pořádku.
Vozovka nejen zatáčí, ale skutečně vytváří kopce. Stínové efekty jsou nejlépe patrné, když vjedete do shora osvětleného tunelu. Silnici lemují paneláky, kterým se na západě obvykle říká mrakodrapy, a plakáty, kterým se zase říká billboardy. Při jízdě vám hraje vlezlá melodie a při každém smyku uděláte předpisové hodiny. Okolní autíčka buď předjedete, nebo prostě zastřelíte. V obchodech můžete nakoupit spoustu vylepšení. Něco seberete cestou, jak bývá zvykem.
Celou hru vás provází na Amigu nezvykle velký počet animací a čtyři graficky odlišné světy s mnoha tratěmi.
Pokud máte kamaráda, který má taká Amigu, která má harddisk, který má dostatek volného místa, kterého není nikdy dost... Propojíte obě přítelkyně nulovým modemem a už uháníte spolu, čí spíše proti sobě.
A ještě jedno překvapení. Stisknete <Amiga><M> a ejhle - Workbench. Popotáhnete ho za lištu o půl obrazovky dolů a hned si ověříte, čím je to ta Amiga tak jedinečná.

Žádna část nesmí být reprodukována nebo jinak šířena bez písemného svolení vydavatele.

Amiga na Vašem PC rychle, snadno a zdarma!