Trapped II

Dlouho očekávané pokračování konečně na Amize...

Již je to mnoho a mnoho let, kdy se strhl ukrutný boj u Rak Atunu proti zlému a tolik nenáviděnému Tarnakovi, vládci temného světa démonů. Tenkrát v tomto nelítostném boji padlo mnoho obětí, aby se pak objevil hrdina, kterého stvořil samotný Bůh, který temného netvora Tarnaka porazila uvrhl ho do nejtemnějšího vězení.
Tím bylo zlo zažehnáno a lid Kaldrionu se mohl radovat z vítězství a žít svůj pokojný život bez utrpení dál. Ale jednoho dne se stalo něco nečekaného, Tarnak posílen temnou silou povraždil všechny strážce a z vězení utekl ...Na tajném místě pak svolal mocnými modlitbami na zem své nejstrašnější a nejohavnější potvory světa, které pak za strašlivého řevu a pronášení magických zaříkadel Kaldrion docela zničili. Mnoho lidí povraždily, jen některým se podařilo utéci do nedalekého lesa. Nad Kaldrionským palácem se rozvinula vlajka s Tarnakovým erbem. A tím doba temna nastala ...
Dlouho museli lidé v lesích trpět, někteří i podlehli zlému hladomoru, který mezi nimi vládl. Dlouho se nenašel nikdo, kdo by se odhodlal postavit do cesty ukrutnému Tarnakovi, a tak zachránit i obyvatelé zničeného Kaldrionu. A přeci se nakonec našel jejich zachránce, syn kováře Taiton. Tento velmi silný a energický mladík našel tu odvahu, kterou v sobě měl po celý svůj život a rozhodl se pomoci trpícímu lidu. Mnoho dní se musel připravovat po boku svého otce na tento boj. Cvičil bojová umění, mrštnost, sílu. Až jednou přišel den, kdy mu otec konečně sdělil, že již je dostatečně fyzicky i psychicky připraven. Osvobodit město nebylo jen zkouškou odvahy, ale najít Tarnakovi oči a porazit Tarnaka byl úkol pouze pro hrdinu, kterým byl jedině Taiton.
Po roční odmlce je tu konečně pokračování skvělého RPG, Trapped 2. Mnoho z nás se již dostatečně namlsalo na hratelném demu, které Oxyron vydalo.
Naprosto fantastická grafika, polygonoví nepřátelé a objekty, tajemné prostředí - to už si většina z nás mohla vyzkoušet na hratelném demu. Také hodně z nás začalo tušit, že bude mít ostrá verze pořádné hardwarové nároky. Bohužel, se naše předzvěsti vyplnily, a tak nezbývá těm, co mají slabší mašiny, nakoupit lepší hardware (minimálně A1200 + 4MB FAST).
A říkám vám popravdě, že litovat toho zrovna nebudete, protože Trapped 2 za to opravdu stojí. Už samotný podtitul hry napovídá, o co že ve hře půjde:
Trapped 2: Reincarnation of the Demons (Znovuoživení démonů).
První věcí, která mě na Trappedu 2 pořádně potěšila, byla okolnost, že je Trapped 2 pouze na CD. Každý si, ale bude muset vytrpět bolestivou instalaci, bez které se to určitě neobejde. Po instalování na harddisk, se mi konečně zjevilo již tolik očekávané demo, které ve mně zanechalo pocity blaženosti.
Pak jsem si říkal, zda bude i samotná hra, tak kvalitní jako intro. Upřímně jsem čekal vysoké hardwarové nároky, ale hned první obrázek v nejvyšším rozlišení mě uvrhl do absolutního komatu. Ovšem po chvilce se mi začal Trapped 2 trochu více trhati, a tak jsem musel začínat stahovat detaily a zmenšovat okno pohledu. Nakonec se to podařilo a já mohl celkem slušně bez hrozného trhání pokračovat v průzkumu dále. Na druhou stranu byla demoverze o takových 30% rychlejší než ostrá verze. Takže ti, co mají A1200 se 4 MB FAST, se mohou ztotožnit s tím, že tato konfigurace se jeví jako minimální, tedy úplné minimum. Trapped 2 přímo žadoní o procesor 68060, který je prý ideální pro nejvyšší detaily ve hře.
I přesto že má Trapped 2 nejlepší 3D engine, který kdy Amiga spatřila a nečiní mu tedy žádný problém dívat se plynule nahoru či dolů, skákat a plazit se, prostě nic. Samotné ovládání je tedy více než chaotické. Bojovat či chodit můžete klávesnicí či myši, což je samozřejmě rychlejší a výhodnější. Ale na druhou stranu s myší daleko nedojdete, jelikož její tři tlačítka jsou skoro na nic, a tak potřebujete i klávesnici k ovládání. Ovšem rozložení kláves, které potřebujte ve hře, je dosti nelogické. Autoři si snad myslí, že jsme chobotnice.
Na zabíjení ohavných potvor vám autoři nabízejí šest různých sečných zbraní, z toho některé plní i funkci vrhací (firebally a icebally), které se ovšem musí doplňovat, takže jsou spíše lepší na tužší protivníky. Ovšem je tu i jeden problém s tímto typem zbraní, jelikož když se nějaký malý skřet do vás naváží skoro ze země, musíte se skrčit, a pak ho zničit. Sice trošku namáhavější ale zase na druhou stranu realističtější. Určitě se ptáte na míchání mlh, které jsme mohli uplatňovat v jedničce. Bohužel, mlha tu není, jsou tu ale místo ní runy, pomocí nichž se tvoří kouzla. Samozřejmě, že za každý vyhraný souboj automaticky získáte nějaké ty zkušenosti a kouzla.
Ještě jednou bych se pořádně chtěl věnovat grafice. Je pravda, že na AGA čipech je dosti pomalá. Opravdu to chce silnější stroj a design jednotlivých částí hry si potom vychutnáte stoprocentně. Nejrealističtější jsou asi světelné efekty, které oproti jedničce jsou ještě lepší, hlavně ve městě. A když se najednou při hraní setmí a začnou houkat různé noční potvory, nechtěl bych se stát v tu chvíli hlavním hrdinou. Jedna věc se Trappedovi 2 musí uznat, je prostě celý 3D. A tak se Trapped 2 stává první plně 3D hrou pro Amigu.
Po dlouhé době vyšel konečně nějaký ten pořádný CD titul na Amigu. Mnoho lidí bude nadávat na vysoké hardwarové nároky, které Trapped 2 vyžaduje. Ale podívejte se na to zase takhle. PC hráč musí pořád zvyšovat frekvenci procesoru svého počítače každý rok a AMIGA hráč bude muset upgradovat svoji Anču po dlouhé době až nyní. Takže po finanční stránce je na tom Amiga zase daleko lépe. Trapped 2 je sice hardwarově náročná hra, ale přijdou další a další hry, takže dlouho neváhejte a rozbijte prasátko ještě dnes. Dlouho jsem váhal mezi 90% a 95% v celkovém hodnocení Trappeda 2. Nakonec jsem se uchýlil k 90%, ale kdyby všichni Amigisté měli A1260 s 24 MB FAST jistě bych dal 95%.

Trapped 2

90 ze 100

Grafika: 90