Pacomix 2

LÁHVE

Dávno tomu, kdy se na jedné Amize jednou zrodila hra Pacomix. Logická gameska, vypuštěná coby freeware a vytvořená převážně jedním člověkem - Zeleným - pod hlavičkou Crazy Boys. A zase na druhou stranu tomu není tak dávno, kdy byl konečně po letech na Votické párty vypuštěn druhý díl této hry. Protože jsem „jedničku“ dohrál, je na čase dohrát i dvojku. Ovšem nutno uznat, že jsem se trochu přecenil...

Pokud nevíte o co se jedná, zde je krátká rekapitulace. Hra Pacomix je kombinací dvou známých her. Logické hry Atomix (kde pohybujete atomy a snažíte se sestavit molekulu, přičemž při pohnutí atomu se tento rozjede a zastaví se až u zdi nebo jiné překážky) a akčního notoricky známého Pacmana. Pacomix má od Atomixe styl pohybování postavy (zastaví se až u zdi nebo překážky) a z Pacmana hlavní postavu.
Druhý díl hry Pacomix, kde je opět hlavní postavou tlustý, kulaťoučký... ehm... řekněme koblížek (no jak byste popsali postavu Pacmana??), který má opět za úkol projít všechny levely, sesbírat určitý počet předmětů (v každém světě se jedná o něco jiného). V tomto pokračování však není 100 levelů, odehrávajících se v jednom světě jako v prvním díle, ale máme tu k dispozici 6 světů po 20 levelech, tudíž zde máme záruku, že nás svět jen tak neomrzí a že můžeme od jednoho zákysu přejít do jiného světa (kde můžeme vesele zakysnout také) a problematický level nechat chvíli stranou. Problém nastává, když zakysnete ve všech šesti světech (jako já tedy. Chvíli budete autory proklínat, ale daleko více budete obdivovat skvělý systém a design levelů, který se se zvyšujícím se číslem levelu opravdu stává stále složitějším, přičemž platí, že vždy je (aspoň) jedno řešení v každém levelu.
Rozdíl oproti prvnímu dílu je zcela jednoznačný: na kódu, muzice, zvucích, grafice a designu se podílely osobnosti české Scény. Jmenovitě Zelený^exCB (code), Trixie^VCT a Zemák^nAEx (hudba) a Artie^eMB/iNS (většina grafiky), nepočítáme-li tvůrce jednotlivých levelů (např. Luke^nAEx). Tyto lidé dokázali z průměrné hry vytvořit něco, co by bývalo bylo hodno distribuce. Slova „bývalo bylo“ používám záměrně, jelikož se autoři rozhodli za své výkony nepobrat ani halíř a hru vypustili jako freeware, za což jim patří můj obdiv.
Úroveň grafiky stoupla sice natolik, že je nutno použít Amigu s AGA čipy (hi, Wincle), ale to je jedině dobře. Muzika je výtečná, jen bych měl pár výhrad, že zvuky, které hrají při hře na pozadí, se opakují po dost krátkých intervalech, což časem začne lézt na mozek (časem myslím tak po 3 hodinách hraní), ale je to zase rozhodně lepší než šílená muzika v Pacomixovi I., která byla navíc notoricky známá. Grafice nemám vůbec co vytknout, dalo by se říct, že hru s takovouto grafikou jsem dlouho neviděl. Existuje plno her, které vyžadují AGA, ale využitá je jen paleta se 64 barvami, někdy i méně. Zvuky jsou průměrné, snad i stejné jako v „jedničce“, ale to tolik nevadí. Zde jde o zábavu, o kterou nebude nouze.
Pokud se mám zmínit o levelech, musím říci, že převažují levely spíše akční nad logickými, ale změna je život a po dlouhém přemýšlení nějaká ta lehčí akce neškodí. Když se zmiňuji o akčnější formě některých levelů, je nutno poznamenat, že dominantním předmětem, který nás občas nutí mačkat klávesy trochu rychleji než obvykle, je dělo, které aktivujeme stisknutím tlačítka (nebo přepnutím páky atd. - záleží na typu světa) a jehož střela se odráží od zrcadel a řítí se na nás. Když pak při útěku před střelou přejedeme nechtěně (nebo nuceně) jiné tlačítko, aktivujeme další dělo a pak začíná peklo, které obvykle končí smrtí. Tolik k akčněji navrženým levelům. Jinak se zde také vyskytují levely, při kterých si budete rvát chlupy z podpaží (výrok „rvát si vlasy z hlavy“ by mohl případně urazit některé rasističtěji uvažující občany) a po odhalení správného řešení se jen pousmějete sami nad sebou.
Hra Pacomix2 je opravdu propracovaná i do detailů, které příjemně překvapí. Hra má lokalizační podporu s již vytvořenými katalogy hry v češtině (včetně diakritiky), angličtině a němčině. Další kapitolou je možnost vytvoření vlastních levelů ve speciálním editoru, který je ke hře přibalen a s možností zaslání těchto levelů na adresu autorů, kteří budou při případném větším počtu levelů ochotni vytvořit Pacomix Special Edition.
Takže neváhejte a hrajte, ať Pacomixe2 dohrajete a ať máte náladu na tvorbu nových levelů. Hráčům přeji pevné nervy a tvůrcům hry plný harddisk nových levelů od vášnivých pařanů!

85 %

Typ: logická hříčka