AMIGA REVIEW online
  Uvodná stránka     Software     Hry     Obaly     Download     Kniha návštev     Amiga na PC     Amiga Forever

Interactor

Vibrační vesta - pro všechny, kteří nechtějí zůstat stát před branou virtuální reality...

Interactor - vibrační vesta od americké firmy Aura je absolutní novinka na evropském trhu. Tento výrobek vám umožňuje vnímat hru přímo vaším tělem. Doposud existovaly pouze dvě dimenze vnímání při hraní počítačových her, i videoher, a to obraz a zvuk. Nyní dostáváte třetí, říkejme jí "tělové vnímání". Interactor vám umožňuje vnímat frekvence, které normální reproduktory nemohou přenést tj. od 100 Hz níž. Přitom tyto nízké frekvence jsou nejzajímavější pro vnímání "akce" vaším tělem. Tento systém dokáže navodit takovou atmosféru, kdy se z obyčejného hráče stojícího jaksi mimo, dostáváte doprostřed dění a zažíváte velké množství efektů jako ve skutečné realitě. Záleží to samozřejmě na jednotlivých hrách, které hrajete, např. u leteckých simulátorů Interactor dokáže zajistit, že nejen vidíte a slyšíte, ale hlavně cítíte chvění proudových motorů i vibrace vrtulí. Podobné jsou také pocity při automobilových závodech, při sportovně laděných hrách cítíte údery míče, různé zásahy a nadšení diváků, při akčních hrách cítíte údery, kopy, výstřely, nárazy, exploze a mnoho dalších jevů. Interactor se připojuje do jakéhokoliv sluchátkového i reproduktorového výstupu (pro připojení na PC použijte výstup označený SPEAKER na vaší zvukové karty. Pro připojení k ostatním druhům herních konzolí souprava obsahuje adaptér pro Segu Megadrive a Super Nintendo Entertainment System. Pro připojení na počítače Amiga budete potřebovat propojku cinch - jack, která není součástí dodávky. Samozřejmě lze též použít pro všechny systémy TV her. Myslím, že je nutné připomenout, že Interactor není vhodný, ostatně jako počítačové hry obecně, pro lidi trpící epilepsií a hráči v jejich rodině se epileptik vyskytuje, by se měli o používání této techniky poradit s lékařem. Interactor je naopak velice zajímavá a vítaná novinka pro neslyšící část naší populace, protože u neslyšících vnímání vibrací kostmi funguje. Vesta pro tyto hráče počítačových her znamená obrovský přechod z absolutního ticha do prostředí, kde nejste odkázáni pouze na obraz.

Žádna část nesmí být reprodukována nebo jinak šířena bez písemného svolení vydavatele.

Amiga na Vašem PC rychle, snadno a zdarma!

57 ( 11-12 / 2000 )