Angst

Tomáš Zajpt

V předminulých novinkách jsme se zmínili o jednom skoroscrolovacím dungeonu, jenžto by měl těžit z vetřelecké trilogie a kterýžto by se měl ukázat jako ohromně zábavný a ohromně ponurý a ohromně morbidní, prostě super. Měsíc se sešel s měsícem a k nám se dovalila 10-ti levelová sharewarová verze. Tak co? Splnila se nadějeplná očekávání?

No, nebudu to zdržovat a rovnou to vybalím. NE! Angst se ukázal být ohromnou pakárnou a ohromnou volovinou a vůbec se zdá být vhodným kandidátem na "shit roku". Tak tímto bych mohl toto krátké pojednání ukončit, ale to ještě neudělám, neb bych měl asi přinést vysvětlení tohoto svého radikálního postoje.
Tak první, co vás zaujme, je děsná grafika. "Žiš marjá", alespoň s tou deskou si mohli trochu pohrát! Vždyť to bych snad zvládnut i já lepší a pro oči příjemnější panel. Já vím, že je to dělaný v Amosu, ale ten grafiku nijakým způsobem nedegraduje a tudíž neschopnost grafika neomlouvá. O ostatní grafice ve hře ani nemluvím, protože díky snaze autora o mezičtverečkový scrolling (mimochodem, ten je úplně na nic a nijak se neliší od klasickýho dungeonovskýho poskakování) se textury stěn smrskly na prapodivné barevné fleky, velmi vzdáleně připomínající komplexy futuristických chodeb. Sice se občas objeví výjimky, na který se dá i koukat (lev. 10), ale jinak zbytek zůstává trčet v hluboké břečce beznadějného hnusu, parodujícího veškerou snahu alespoň o průměrné zpracování.
Ruku v ruce s grafikou jde i směšná animace, která je v drtivé většině případů maximálně na dva "frejmy" a působí totálně nepřirozeně. Tak třeba hned v prvním levelu, poté co jsem se trochu vzpamatoval z prvotního šoku, jsem se vydal na lehkou obhlídku okolí. Po chvilce se přicukala jakási podivná koule s nožičkama, o který jsem usoudil, že je asi strážnej robot a že mě přiletěla zabít. A skutečně, opravdu se o to pokusila a začala mě trhaně smažit nějakým elektrickým obloukem. Jedna rána, koule hekla a kydla sebou na podlahu. Celá akce, bratru na 4 frejmy. To platí i o zasouvacích dveřích, které se drkocají ve stavech otevřeno-zavřeno.
Přes tohle všechno se ve mě ještě chvilku držela naděje, že by to mohlo bejt alespoň zábavný a dobře hratelný, avšak ani přes veškeré mé snahy o nalezení jakéhokoliv pozitiva, se hře dařilo vzdorovat čemukoliv, co by se dalo nazvat hratelností. Celej smysl spočívá v nalezení několika klíčů v nesmyslných labyrintech zašmodrchanejch chodeb a jejich následovném užití. Malá mapka bezprostředního okolí je prakticky na nic a navíc se překreslí až poté, co se zastavíte(?).
Jediný plus jsou celkem slušný zvuky, dokonce se nějaký spolu se zvětšující vzdáleností ztišujou a občas i něco promluví (acces denied), ale to je tak asi všechno.
Fakt nevím co by se ještě o tomhle dalo napsat, tudíž mi dovolte tuto výlevku mých pocitů uzavřít menším postesknutím - jestli to tak půjde s amigáckejma hrama dál, tak to můžem rovnou zabalit a koupit pixly, protože mě už pomalu přestává bavit rabat se v hromadách braku. Já nevím jak vy, ale já se chci u her bavit a ne nudit, což je v poslední době jev celkem častý (Fears...). Uff, doufejme, že se situace trochu zlepší a přinese něco pořádnýho. Hired Guns je králem přece jenom už nějakej ten pátek a je na čase ho něčím překonat. Angst to určitě nebude.

Angst

39 %

Grafika: 36