Blob Kombat

Michal Novák

Pamatujete si ještě, jak jste kdysi po monitoru (já ještě po televizi) proháněli Bloba, takové to milé a roztomilé slizké stvoření, co skákalo a padalo a vůbec?

Tak na něj rychle zapomeňte, protože tahle hra je úplně o něčem jiném. Tedy, abych byl přesný, hlavní hrdina zůstal, ale vše ostatní se změnilo. Zahrají si bohužel pouze majitelé AGA strojů, i když nechápu proč. Do ruky se mi bohužel dostala pouze demoverze, takže nebudu moci vychválit přednosti plné verze.
V úvodním menu je několik položek. První zajímavější je asi "Load arena". V demoverzi je pouze jeden level, takže tato možnost není využita, ale v plné verzi by mělo být 20 levelů. Také by v ní měl být "Level editor", to by výrazně zlepšilo herní možnosti. Další položka je "Game setup". Zde se nastavuje ovládání pro jednotlivé hráče, nutno podotknout, že musíte mít alespoň jednoho nebo dva kamarády. Dva hrají na joysticích a třetí na klávesnici. V tomto menu lze také nastavit počet životů, a to od tří do devíti. V další položce se dozvíte stručné informace o hře autorech a registraci. Mimochodem, autory jsou zřejmě tři Angličané a za plnou verzi chtějí 6 liber.
Po startu hry se objeví 2 nebo 3 Blobové podle počtu hráčů a můžeme začít. Cílem hry je skočit tomu druhému na hlavu a tím ho připravit o jeden drahocenný život. K tomu, aby jsme se mu dostali na kobylku, můžeme využít různé výtahy, pohyblivé podlahy a také zvláštní bonusy. Jsou to malé, barevné a poskakující kuličky, které můžete sbírat. Jejich účinky jsou: modrá kulička - další život (nemůžete mít více jak 9 životů), zelená zpomalí protivníky, takže je můžete lépe chytit, červená vám umožní skákat daleko výš než normálně, oranžová vás na krátkou dobu změní v nezranitelného, fialová promění ostatní Bloby v kámen a zelená vám umožní létat, Blobovi zkrátka přirostou křídla a letí.
Grafika hry je hezká, v pozadí běhají docela hezké vlny, ale myslím, že tohle by pětistovka zvládla taky, tak proč je to "AGA only"? No, slibují, že grafika bude vylepšená, tak doufám, že to dobře dopadne. Co se týká hudby, ve hře žádná není, pouze v menu je cosi slyšet. Těch pár zvukových efektů to nezachrání, ale třeba něco do plné verze přidají. Celkově by to nemusela být špatná hra, možnost zápolení až tří Amigistů jistě není špatná. Ale jak říkám, z preview se toho moc vykoukat nedá. Taky se mi zdá, že oněch slibovaných 20 prostředí není zrovna moc. Částečně to řeší editor levelů a komu by se přece jen na hře něco nelíbilo a umí Blitz Basic, má šanci, protože ke hře je dodáván také zdroják. Pokud tedy již opravdu nemáte co pařit pozvěte si dva kamarády a zahrajte si Blob Kombat.

Blob Kombat

50 %

Grafika: 52