Coala

Jan Komárek

Netradičně pojatý bojový simulátor vrtulníků, celkem rychlá vektorová grafika, efektní zvuky ... Coala přichází.

Docela neznámý programátorský tým Bitfusion zjevně zareagoval na pomalu znovu vzkvétající herní Amiga-trh a honem, honem si pospíšil, aby dal veřejnosti najevo, že rozhodně nechce zůstat pozadu. Výsledek jejich snažení mám před sebou zatím jen v podobě demoverze COALY, nového simulátoru, v němž hlavní úlohu zase jednou hrají helikoptéry a hlavně pořádná výzbroj. Příznivci simulátorů už možná začenichali a zbystřili sluch, na své by si tu ale měli přijít hlavně milovníci akce. Nepůjde tu pochopitelně o nic jiného než o hrdinný boj osamělého bojového vrtulníku proti armádě "těch zlejch" helikoptér a sem tam i nějakých pozemních jednotek. Autoři nám samozřejmě znovu slibují, že v plné verzi budou mimo jiné vystupovat čtyři typy nejmodernějších bojových vrtulníků (mezi nimi jistě i AH-88 Coala), že nám nabídnou doslova tucty akcí nabitých misí, různé bitevní zóny, přimíchají několik typů prostředí a terénů a dochutí to SUPER čistě plynulou a kvalitní vektorovou grafikou, plně atmosférickými zvuky a soundtracky. Uvidíme, pánové, uvidíme...
Ale nechci být až tak nedůvěřivý. Podle toho, co jsem měl zatím tu čest vidět a slyšet, bych řekl, že se nám tu rýsuje další nadprůměrný produkt. Jak už jsem upozornil, Coala nebude klasickým simulátorem. Ovládání vrtulníku je totiž opravdu velice snadné. Stačí jen myší dirigovat směr letu a přepínat mezi výzbrojí, do níž patří, jak jinak, kulomet, rakety vzduch-vzduch, vzduch-země atd. Třeba i falešné cíle pro protivníkovy střely. Celá hra, tedy nejen okolní prostředí, ale i samotný kokpit vaší helikoptéry, je vyvedena ve skutečně celkem rychlé vektorové grafice (tady už záleží zase na množství detailů, jaké si nastavíte - při vyšších si sice zalétáte nad hezky zalesněnou krajinou, ale zato zjistíte, že taková menší turbokartička by fakt neuškodila). Pestrá škála venkovních pohledů sice akci zpříjemňuje, ale rozhodně nezkoušejte řídit svůj stroj jinak než z kabiny, pokud není vaše Amiga dostatečně rychlá. Zvuky jsou též na slušné úrovni, například sestřelení nepřátelící se řítí k zemi s nádherným jekotem.
Prostě ať už to dopadne jak chce, hlavně že se na "dvanáctistovku" začínají opět tvořit hry na úrovni. Musíme jen doufat, že tohle dílko dorazí brzo i do naší malé české zemičky, nebol firma Empire Interactive, která hru publikuje, ji vydala již ke sklonku minulého roku.

57 ( 11-12 / 2000 )
56 ( 9-10 / 2000 )
55 ( 7-8 / 2000 )