Megarts Hockey

Po šesti letech se vrací na naše monitory. Sport, který každý správný fanda zná. Napovím vám. Vídeň. Nevíte. Mistrovství světa. No ano, hokej.

Co bylo dříve aneb vzpomínání na staré časy. Možná se divíte, že tu píšu takovýhle žvasty, ale opravdu mám pravdu. Naposledy jsem měl možnost spatřit jediný hokej na Amigu a to v roce 1990, který si možná též pamatujete - Wayne Gretzky Hockey. Že ne? Tak je to pro vás škoda, protože to byl jediný opravdu slušný hokej, to mi věřte. Nyní se píše rok 1996 a po tak dlouhé hokejové odmlce, je tu hokej nový. Když mi do rukou přišla nová hra, bylo mi řečeno, že se jedná o hokej. V tu ránu jsem ale zjistil, že je hra na pouhý jeden disk, což mne vedlo k myšlence, že se jedná buď o demoverzi či o nějakou kravinku. Firma, která hru stvořila, se jmenuje Megarts, já osobně jsem od ní zatím žádnou hru neviděl. Asi je to její premiérové dílo. Autorský tým se skládá zhruba z 8 členů, podle mě velmi nadaných. Už jenom kvůli žánru hry se po šesti letech někdo odvážil zpracovat hru s hokejovým námětem. A jestli se to tvůrcům hry povedlo, to posuďte buď podle mé recenze nebo podle obrázků, které jsem pro vás připravil.
Tvůrci prohlásili, že se jedná o plnou verzi této hry, což mě osobně mrzí. Kdyby udělali z této verze jakousi demoverzi a později by hru ještě o něco vylepšili, mohla by se stát sportovní hrou roku. Dokonce by určitě porazila takového favorita jakým je Sensible World of Soccer 95/96. Ale to jsou samá kdyby.

Prosím, prosím pověz něco bližšího
Dobrá. Po úporném nahrávání z diskety se mi objevilo úvodní menu, kde jsem si mohl navolit buď přátelské utkání či turnaj. O přátelském utkání bych mnoho nemluvil, jelikož to asi znáte vyberete si dva týmy a hrajete proti svému kamarádovi nebo proti počítači. Tento první způsob já doporučuji, protože se zde dobře seznámíte se hrou a jejími pravidly. Raději bych se věnoval turnaji, který je skoro na chlup podobný jako na Mistrovství světa ve Vídni. Můžete si vybrat z deseti týmů. Pro jistotu vám je vyjmenuji, jsou to Finsko, Norsko, USA, Rusko, Švédsko, Německo, Kanada, ČR, Švýcarsko a Francie. Tak vidíte, že je skoro stejné, až na to, že je tu Švýcarsko místo Itálie. Ale to by vám nemělo vadit že? Dále si navolíte možnost ovládání brankáře jestli automatický, čímž se stane skoro neprůstřelný. Skoro. Nebo manuální, což vám nedoporučuji, pokud se ale jmenujete Roman Turek, tak si dělejte co uznáte za vhodné. Pak si vyberete, jak dlouho hodláte pařit 2, 4, 8 minut. Poslední volba spočívá v navolení rozhodčích a to v tom, co jim dovolíte pískat, jestli všechny prohřešky (fauly, ofsajdy a icingy) či jestli nemají pískat vůbec (chudáci faulovaní hokejisti) nebo jestli mají pískat pouze fauly, což je podle mého nejlepší. Po tomhle výběru se vám objeví sestava vašeho kádru, který je mimochodem trošku staršího data. Hrají tam například Hlinka, Bukač, Novák. Tihle hráči patří tak do 70. let. Celá hra je stejně poněkud starší, ne vznikem. Hra vznikla na konci roku 1995, ale už jen ti hráči mě zarazili a hřebíčkem do rakve se stal nápis CSFR místo ČR.

A co nám řekneš o praxi?
O praxi, no vůbec se raději neptejte. Já, takový dobrý pařan, jsem do této chvíle nedokázal dát góla. No, moment jednoho jsem dal, ale ten byl vlastní. To víte chtěl jsem vědět jaký je to vlastně pocit. Vše co se odehrává na ledě vidíte z vrchu jako u Wayne Gretzky Hockey, akorát je místo pohledu na brány zleva doprava z doly nahoru. Čímž se zase tvůrci přiblížili hokejům, které vznikají na chudých PÍCÍČKÁCH (NHL 95, NHL 96 atd.). Vhazování je zpracováno do nejmenších detailů i rozhodčí, který po vhození puku zmizí, je dobrej. Dále budete moci sledovat světelnou tabuli, na které se objeví takové nápisy jako foul, icing, offside atd. Zaměřil bych se spíše na ty fauly, rozhodčí většinou odpíská jen dva za sebou, další už nepíská, jen vy hrajete se třemi hráči. Doba vyloučení je také nezvyklá, protože trvá 80 vteřin než se bude moci váš hokejista vrátit na led. To v reálu trvá tento trest dvě minuty, ale v této hře zase nehrajete celé utkání 20 minut, ale jak jsem se už zmínil - 2, 4, 8 minut. Jestli se vám budou zdát někdy hráči pomalejší, tak to není tím, že by už nemohli, ale je to ledem, který svou kvalitou na konci třetiny připomíná rybníček. To je tak vše, co bych vám mohl k tomu říci, u proto jsem si pro vás připravil menší bonbónek. Slyšel jsem, že při utkání na Mistrovství světa ve Vídni ČR-Švédsko v základní skupině si Švédové přinesli málo pití na zápas a prý od 15. minuty třetí třetiny byli prostě na suchu (CHECHT). Tak pozor abyste si k počítači nepřinesli též málo pití!!!

Poraď, poraď máme se zachovat podle tvých rad
Rozhodně. Jestli jste skalními fandy takovéhleho sportu jakým je hokej, měli byste si ho vážně sehnat. Snad mě hra spíše překvapila k dobrému než k tomu špatnému. Škoda jen, že tato verze hry je konečná, kdyby si dali tvůrci ještě záležet mohlo by to dopadnout líp. Samotná hra je jen ne jednu disketu a to, že tato verze je německá mi vůbec nevadí. Jen mě mrzí, že mají smůlu majitelé pětistovek, pro které hra není udělána, ale snad se připravuje i verze pro vás. Ale to už je jen ve hvězdách.
Zvuků ve hře moc neuslyšíte, ale bzučení při neodpískaném faulu také není k zahození. Jestli to tak půjde s hokejovými hrami dál, můžeme se těšit na vyrovnanou partii s hokejovými hrami na PÍCÍČKÁCH. Což by moje, ale doufám, že i vaše srdíčka rozhodně rozehřálo. A důkaz toho, že se opravdu něco děje, je třeba i nový basketball. Ten by měl už brzy dorazit, s názvem NBA JAM, který by se měl přiblížit takovým hrám pro PC jako jsou NBA 94, NBA 95 atd. Měl jsem možnost si tento báječný basketball zahrát v Itálii na automatech a říkám vám rovnou, že to byla moje nejlepší pařba celého života. Takže se s vámi loučím a příště buď u nového hokeje či u NBA JAM, nu prostě u další sportovní hry se na těším.
Přišel jsem na to, jak vstřelit branku. Přibruslíte ke brankáři co nejblíže, podržíte fire, tak aby váš hokejista stál čelem k brankáři, můžete ještě trochu zamířit a pusťte fire. Takto budete muset pálit asi dvacetkrát než brankář vaši střelu pustí.

Megarts Hockey

85 ze 100

Grafika: 80