Humans III - Lost in Time

Já to věděl! No samozřejmě, vždyť to ani snad jinak nemohlo dopadnout. Pamatuje si tu někdo ještě na pravěkou rodinku Humans, která se dočkala i svého druhého pokračování.

Jasně, tak si představte, že to ani netrvalo dlouho a máme tu třetí díl, který nese název Humans 3: Evolution - Lost In Time.

ÚVOD
Bylo nebylo. Před několika milióny lety se děly věci, o kterých se nikomu ani nesnilo. Po naší matičce zemi chodily takový ty, no přeci, praještěři, kteří vlastně byly našimi společníky v tehdejší době. My opice pardon lidé jsme podlehli procesu humanizace z něhož se pračlověk vyvinul jako samostatný druh. Mozkovna se začala časem zvětšovat a z opicí jsme se stali my, my slavní pařané. Jenže ještě po té době kamenné tu byla v Egyptě tzv. Stará říše, ve které docházelo k takovému divnému ukládání mrtvejch vopic, promiňte já si neuvědomil, že už jsme o krok dále. Ukládání faraónů a jiných různých významných lidiček do těch no, do těch. Tak napovíte mi nebo vás mám vytahat za ouško. Jó, no jasně, do sarkofágů. No, a to vám jednou už v našem století letí nad naší matičkou vesmírná loď, která je plná takovejhlech sarkofágů, a samotný velitel je pověřen výběrem šesti svých členů, kteří ho budou doprovázet při plnění různejch misí. Určitě jste zvědavi koho si ten človíček z těch sarkofágů vybral. Prvním členem se stal jakýsi lesník, sám bych si ho dovolil označit za Robina Hooda, druhý na řadě byl Viking, zvaný Red Orm (Rudý Orm), třetím adeptem na plnění úkolů byl kdo jiný než egyptský faraón, čtvrtým hrdinou se stal ninja, pátý byl čaroděj a poslední muž týmu byl čínský mnich. Když si každý dobře spočítá, dojde k tomu, že bude moci ovládat sedm různých postaviček. Jo, pro upřesnění velitelem a také sedmým členem ve Vašem týmu není nikdo jiný než pračlověk z předešlých dílů této hry. Podle těchto dávných hrdinů je také sestaveno i prostředí hry. Budete plnit úkoly v poušti, v lese, v čínské čtvrti, ve vesmíru, na hradě, na vikingské lodi a samozřejmě v pravěku. Ale už konec příběhům a představování všeho kolem. Jen abych ještě nezapomněl na autory. Firma, která hru stvořila k obrazu svému, se jmenuje Gametek. Možná ji už znáte. Udělala totiž oba předcházející díly Humans.

Stať
Pokud už jste hráli některý z předešlých dílů, tak asi víte, že k tomu, abyste hru alespoň trochu ovládali, potřebujete trochu vyšší IQ. Jako v předcházejících dílech, tak i nyní máte za úkol dostat jednoho člena vaší party na pomyslnou čáru, zvanou EXIT. K tomu zpočátku budete používat jen menší skupinku svého nadaného týmu. Pro zpřesnění: v prvním levelu tři členy, v drahém už čtyři a tak dále. Určitě jste zvědavi, proč jsou ve vašem týmu tak odlišné povahy. Inu, to je proto, aby každý člen byl využitý k něčemu odlišnému. Třeba takový pračlověk. Toho bych na nějaké složitější úkoly nepoužíval. Spíše ho používám na drcení a odvalovaní kamenů. Robina Hooda zase využiji při různých střeleckých úkolech a takhle postupně použijete i ostatní, ale na to si přijdete sami.
Jen takovým bonbónkem je tu speciální úkon na víc. Ale nejdřív bych vás měl seznámit se základními úkony. Takže základní funkce jsou - skok, odval, střel, seber, spusť lano + speciální úkon, který má každý člen jiný. Kupříkladu ninja má karatem zavánějící skok, zvaný Ojtsuki. Kouzelník zase používá nějaké to kouzlo atd. Limit je podobný jako u ostatních dílů. Tedy 10 minut. Po nějakých pěti levelech se začne dost drsně zmenšovat a to dokonce i více jak o polovinu. Ale nebojte se, když jsem to stihl já, stihnete to také (Nestihnou, nestihnou kiš, kiš, kiš, Zajpt). Ovšem když se tak stane máte na splnění tohoto levelu ještě tři kredity, což potěší, že? Jen se vám může stát, že se člen týmu někde ošklivě zablokuje nebo ho bude mučit nějaký z nepřátel, kterých je na cestě za EXITem více než dost. No ano, stalo se mi, že mého ninju blokovala jistá elektrická vlnka. Ta se totiž pohybovala zleva doprava a zpět. A mého ninju pořád mučila, tak že jsem se raději dobrovolně vzdal a stlačil jednu z kláves, které nemačkám rád. Přesně tak, ESC. Hra se ukončí, avšak vy můžete pokračovat ve stejném levelu jen jste o jeden kredit chudší. Při dokončení každé mise se vám objeví kód dalšího levelu, dosažené score a počet kreditů.
Ještě jsme se nepodívali na moje oblíbené options. Mnozí z nás by čekali na kolonku, ve které by se dal zvýšit počet kreditů, ale na tu můžete s klidem zapomenout a já též. Ale co tu vlastně najdete? Jednak tu je výběr ovládání (myš, joystick, joypad). Poslední kolonka, tedy druhá, spočívá v doprovodu během hry. A to buď můžete během paření poslouchat příjemnou hudbičku nebo jen zvuky, a nebo příjemné ticho. Teď bych už nechal toho obsáhlého options a vrhl bych se na ovládání hry, které mě osobně moc nepotěšilo – joystickem a kurzorovými klávesami. Pohyby člena vykonáváte pomocí joysticku. A výběr mezi vašimi vyvolenými děláte pomocí už zmiňovaných kláves. A to není vše, i výběr mezi úkony provádíte pomocí kurzorových šipek. To koukáte, co?

Závěr
Určitě jste si už vlastní závěr o této hře vytvořili. A jestli chcete znát ten můj, tak čtěte dál. Tento díl se mi zdá ze všech nejlepší. A asi je to podle mě i podle tvůrců hry pravda. Protože kdo by se páral se třetím dílem své hry. No, asi jen ten, kdo sklidil velký ohlas s předešlým dílem. Vždyť to znáte. Tak například si vezměme úspěšnou trilogii Turricana nebo Lotuse či Beasta, kteří sklidili velký úspěch s předcházejícími díly, a proto byly dělány vždy díly další. A tak to asi bude i s Humans, kteří jsou též úspěšní jako tyto starší hry. A dokonce bych si dovolil tvrdit, že třetí díl této hry je ze všech nejlepší. Jen mě zklamalo to ovládání, které je o něco těžší, ale snad je to kvůli vám, vy si jen pořád ztěžujete na to, jak jsou ty hry lehký. Tak prosím když jsou tak lehké, tak dohrajte Humans 3 a pošlete mi jako důkaz kódy ke všem levelům do redakce, které pak rád prosadím do rubriky Tipy, Triky, Cheaty. Takže hodně štěstí s dokončenými levely a nezapomeňte na ty kódy.

Humans III

90 ze 100

Grafika: 95