International Golf

Stručně a jasně, PGA Golf je stále nepřekonán.

Dostal se my do ruky po delší době zase jeden nový golf. Firmu 5th Dimension neznám a tak jsem byl zvědav co to bude zase za výtvor. Autoři mě skutečně nezklamali. Možnost instalace nebyla nepříjemná, ale jsa míti nabytý harddisk jsem byl nucen hrát z disket, ojojoj.
Hned v úvodu se objevil pěkný obrázek, navozující tu správnou golfovou atmosféru. Musím bohužel konstatovat, že to bylo to poslední pěkné na této hře. Objevila se základní volba obsahující Start new game, Dificulty level, Options a Quit. Zde je možno si nastavit obtížnost od 1 do 5 (easy až hard ), a v Options pak to, zdali máte monitor nebo ne. Vlastníky monitorů zklamu hned, ničeho lepšího se nedočkáte. Nechybí samozřejmě volba Save/Load. Podle mě zde chybí jedna důležitá volba a tou je R.I.P., našla by zde jistě jak sami uvidíte uplatnění. Po odstartování se naskytne možnost si zatrénovat vybraný areál, nebo jednotlivé drivery či zvolené greeny. Dále si pak je možné zahrát turnaj nebo pouze s kamarádem proti sobě. Na výběr jsou celkem čtyři areály. Hrát můžou čtyři hráči na jedno až čtyři kola. Před započetím turnaje se ještě objeví obrázek areálu a pak už jen hurá na plac.
Jak vlastně samotná hra vypadá? No je to tak trochu jako Sensible Golf, ale zdaleka nedosahuje jeho kvalit. Nejvíc ze všeho se to podobá hrám z C64. Obrázky mluví sami za sebe. Jediné co se dá vyzvednout jsou zvuky. Velice pěkně dokreslují atmosféru a tak si připadáte aspoň jako v ZOO, když ne jako na golfu. Samotná hra je co do ovládání polopatická, lze zde nastavit snad úplně vše. Ale přitom hratelnost není nikterak vysoká a snad jen zkušený golfista, který ví jak daleko v dané chvíli dostřelí vybraná hůl má šanci uspět alespoň na Easy. Nežli odpálíte, musíte si vybrat tu správnou hůl, potom směr a sílu odpalu, úhel odpalu a pak už nejen modlíte, aby míček doletěl. Hra je i velice inteligentní, nebol přestřelíte-li green musíte se celý otočit neb hráč chce dál pokračovat mimo obraz. Dostanete-li se po nekonečných útrapách konečně na green, znázorní se jako v Sensible Golfu zvětšeně a se šipkami ukazujícími povrch greenu. Zde se toto opět děje bez hráče. Toho vidíte znázorněno v malém okénku vlevo dole. Přesnost odpalu mimo jiné závisí také na tom, jak přesně se vám podaří zastavit míček uprostřed čáry odpalu.
Zhodnotit tuto hru není nikterak těžké, je to úplná... Na osmibitech by se snad jednalo o celkem dobrou hru, ale na Amize těžko. Grafika nestojí za nic, o zábavě se zde nedá hovořit a zvuky to všechno nezachrání. No nic budeme i nadále hrát PGA Golf u těšit se na to, co přijde.

International Golf

40 ze 100

Grafika: 35