The City of Death

Nevíte náhodou, co to znamená „Miesto smierci“? Ne. To jste ještě nezačali chodit do kurzů polštiny, když teď poslední dobou převládají na herním trhu samé polské hry. Miesto smierci bych rozlousknut asi takto: Místo smrti a po anglicky asi The City of Death nebo Place of Death.

Nepředpokládám, že někdo z vás tuší, již podle názvu, o jakou že tu hru zde běží. Říkám pořád, tak to řeknu i teď. Polské hry jsou poslední dobou čím dál tím lepší. Tuto větu potvrzuje i tato hra, kterou stvořil tým L.K. AVALON. A aby tato hra byla ještě o něco lepší, pomohl mu při méně známý tým Nipson. Snad jen u polských her jsem mohl shlédnout i nějaké to pořádné intru. Dříve měly sice polské hry intro, ale samotná hra pak stála za starou babu (nebo betu?!?!). Dnes jsou u polských her také intra, ale hry jsou daleko kvalitnější než dříve a to je samozřejmě dobře.
Jak již jsem řekl, polské hry mají vřely nějaké to kvalitní intru a tato hra není žádní výjimka. Píše se rok 2035 a neznámý automobil přijíždí k veliké budově. Ve tmě z něj vystupuje tajemný muž (zřejmě váš hero). Jelikož výtah v budově nefunguje, volí cestu po schodech. Pomocí kódového zařízení si otevře dveře a dá se do řeči s mužem, který ho již netrpělivě očekává. Vy se potom dozvídáte o své misi, ve níž máte zničit jakousi sovětskou teroristickou organizaci, která prodává nějakou smrtelnou drogu, jež zabijí lidi. Toto jest úkol první, ten druhý pak spočívá v tom, že musíte přitom zničit i profesorovo zápisky, ve kterých je samozřejmě návod na výrobu smrtelné drogy. A aby jste na to všechno nebyli sami, dostanete prototyp bojového robota „MOA“. Do něj si nasednete a jdete do akce. GOOD LUCK.
Celá hraje velmi podobná se hrou Wolker. The city of death se mi zdá v mnohém lepší než Wolker. Zde chodíte se svým robotem po jakémsi komplexu bludišť pomocí joysticku. Po chvilce bloudění ale narazíte na část území, kterou brání teroristická společnost, proto se objevuje obrazovka, na které vidíte většinou část ulice. Ale nedivte se, když velmi často zabloudíte v tomto rozlehlém komplexu - tu se potom musíte někdy vracet i pořádný kus cesty. Pomocí myši pak zaměřovače likvidujete zlé padouchy, kteří vylézají z oken, kanálů, dveří a jiných skrýší. Zlikvidovat je můžete rovnou pěti různými zbraněmi, i když rázné jsou asi pouze tři. Prvni je jakási atomová bombu, kterou, když. vystřelíte, tak zničí všechno živě, co je na obrazovce, samozřejmě kromě vás. Druhou zbraní je rotující samopal; mnozí ho nazývají rotačákem. Ten sice střílí nejrychleji, ovšem jeho účinnost je velmi slabá. Třetí zbraní je samopal obyčejný, sice střílí pomaleji než samopal rotující, ale je mnohem účinnější než rotačák. Čtvrtá a pátá zbraň je shodná jako samopal, tady podle mě, akorát vydává jiný zvuk a má jiný zaměřovač. A to ještě ani nevíte, kolik že to máte zneškodnit gangsterů na jedné obrazovce. Pokoušel jsem se to zprůměrňovat a konečný počet se pohyboval kolem dvacíti. Ovšem není tu tak lehké, jak to vypadá, jelikož musíte do jednoho gangstera vyslat minimálně pět dobře umístěných střel. Tímto způsobem musíte projít celou mapu a zneškodnit všechny protivníky, kteří vám tuto cestu ztěžují. Ale řeknu vám pravdu, že za jeden den tuto hru nedohrajete, a tak zajisté využijete volbu ukládání hry, která mě velmi potěšila. Mně se podařilo tuto hru dohrát za týden, a tak jestli to někdo zvládne dříve, jedná se buď o labilně slabšího jedince nebo úplného herního maniaka.
Možná jste si již všimli, že jsem se ještě nezmínil o options. Ne, že bych nechtěl, ale prostě v této hře není. Jestli je to dobře nebo není, to raději nechám na vás, ale mně osobně to nějak zvlášť nevadilo. Shrnuto a podtrhnuto, The city of death je další polská hra, která ukazuje to, že polské hry míří čím dál výš. Jedna věc mě poslední době u polských her zneklidňuje a tou je hudba. Ne že by byla nějak hrozná, ale zdá se poněkud stejná. Že by již polským hudebníkům došla inspirace? Sám nevím. Po grafické stránce nelze The city of death nic vytknout. S hratelností tomu je podobně. U originality bych se trochu pozastavil, jestli autoři čerpali z poněkud staršího Walkera, to se nedozvím, jestli měli svou vlastní inspiraci, tomu bych asi nikdy neuvěřil. Grafika se mi zdá býti úplně stejní jako u Walkera. Už jen ty budovy jsou téměř shodné. A tak dávám této hře pouze 60 ze 100. Na druhou stranu lze autory pochválit za to, že jejich hru si můžou zahrát hráči i na holé pětistovce. Když zde píši ty klady i zápory, hra má ještě jeden drobný zápor, a tím je instalace. Poslední dobou jsem zvyklí, že každá polská hra má ikonu instaluj, ale marně jsem ji zde hledal.
Doufám, že mi odpustíte moji malou překladatelskou činnost. když jsem si upravil název této hry. V originále zní Miesto smierci a po překladu The City of Death.

The City of Death

80 ze 100