Wayne Gretzky Hockey II

Rovnou na začátku se vás přímo ptám: Už jste někdy viděli tuto hru. Já to věděl, že ne. Tak to si musíte přečíst tuto recenzi, a to povinně!!!

Je pravda, že poslední dobou se na herním trhu neobjevuje příliš mnoho sportovních her. Tak například netrpělivě očekávaný Sensible World of Soccer 96/97. Na ten už naše redakce čeká nejméně dva měsíce. A tak jsem se rozhodl, že když sportovní hry jsou v nedohlednu, uberu se ke klasice. Stejně si ale myslím, že hru Wayne Gretzky Hockey 2 (WGH2) zná jen málokdo. Není se též čemu divit, vždyť ji stvořil tým Bethesda Software před pěti lety. Ale kdo ji přece jen pamatuje, ten se mnou bude zajisté souhlasit, že v té době to byla ukrutná pařba. a to i několik dnů bez spánku. Sám si dobře pamatuji, kdy jsem u své A 500 strávil celý den a marně mě od ní bratr odtrhával a prosnil, ať ho k tomu taky pustím. A to je bratr antisportovec. Nemohl jsem tedy v té době nic jiného dělat, než si to s bratrem rozdat ve dvou, ale po pravdě řečeno, mě nikdy nepokořil. Pak po asi dvouletém hraní mě omrzela, a tak jsem se ji dobrovolně vzdal. A nyní po třech letech jsem ji znovu zkusil a vida. Vydržel jsem u WGH2 slabě tři hodinky. Každý mě možná za to pokárá a nadnese mi, proč hraji vůbec tuhle starou hru, když nyní je v módě Megarts Hockey, ale já mu klidně budu oponovat v jeho tvrzení.

Wayne Gretzky Hockey 2 vs Megarts Hockey
Takže nebudu vám tady popisovat všelijaké funkce WGH2, ale nebojte se nepřijdete o ně, jen je zformuluji do jistého souboje. Takže v čem je lepší Megarts Hockey? Kromě grafiky nemá podle mě co nabídnout. Musím se sice zmínit o pohledu shora, ale jinak nic víc. A o obtížnosti bych raději pomlčel. A co že může nabídnout WGH2? Jéjej, toho je. Ale pěkné po pořádku. Kromě velmi obsáhlého menu doba zápasu, výběr obtížnosti, souboje, vyloučení, ovládání a mnoho dalšího, nabízí pohled kamery, který já osobně mám raději než ten shora. Je sice pravda, že s grafikou je na tom WGH2 o něco hůře, ale zase na druhou stranu jsou zde síly vyrovnané. V Megarts Hockey jste vstřelili tak jeden gól za celý zápas, a to ještě do vlastní hraný. U WGH2 je to naopak. Tady padá gólů. A počet nich závisí opravdu na vás, čím je akce hezčí, tím je větší pravděpodobnost, že z ní bude branka. Ale tak to má být. Dále WGH2 nabízí i velmi pěkné dosti krátké intro. Pokud jste ho ještě neviděli, tak vám ho nyní popíšu. Představte si Wayne Gretzkyho, jak projíždí kolem mantinelu, napřahuje se a ostřeluje puk rovnou do kamery. Prostě báječné. U Megarts Hockey byste takovou animačku hledali zbytečně, Jelikož tam nyní a nikdy nebude, dokud budu Králem(?!?). A to není zdaleka vše. Tak třeba vyloučení hráčů. U Megarts Hockey snad ani moc dobře nešlo faulovat a když se vám to podařilo, rozhodčí to ihned zapískal. U WGH2 je to lepší. Když faulujete, rozhodčí se objeví se zdviženou pravicí na monitoru a nezapíská, dokud se faulující tým nezmocní puku a když tak tým rychle neučiní, brankář se rychle vrátí na střídačku a začíná pravá nefalšovaná powerplay. Po tom, co se tým zmocní míče, přijde na řadu další animačka. Přijde pohled kamerou na rozhodčího a ten naznačí faul, který viděl. Prostě realita. Nyní zase přijde na řadu Megarts Hockey se svojí pěknou hudbou. Ale zase WGH2 má lepší zvuky. Takže se zvuky a hudbou jsou síly vyrovnané.
Dále máme v pořadníku zapsané týmy. Zde opravdu nevím, kdo je lepší. Je pravda, že v Megarts Hockey jsou všechny týmy, které byly na MS ve Vídni, ale zase je pravda, že jména hráčů jsou vymyšlená či popletená. U WGH 2 jsou pouze dva týmy: USA a KANADA, ale jména hráčů jsou pravdivá. Zde bych spíše bral WGH2 než Megarts Hockey. Nyní přejdeme ke schopnostem počítačového hráče. Na celou jednu třetinu (20 minut) jsem se vůbec nedotýkal puku a skončilo to očekávaně. V Megarts Hockey to dopadlo tak, že mi počítačový hráč nevstřelil ani jednu branku. Ale v WGH2 jsem čuměl jak vejr. Konečné skóre znělo takto: já 0 a počítačový hráč 3. Inu, řekl jsem si, že se musela stát někde chyba, a tak jsem to zkusil znovu a opět jsem čuměl, ale ne jako vejr ale jako King před uzávěrkou. Konečné skóre znělo: já 0 a počítačový hráč dokonce 4. Fakt 4. To se mi potom nedivte, proč mám raději WGH2, když všechny (většinou všechny) výsledky končí v Megarts Hockey výsledkem 0:0. A u WGH2 nepadne nikdy méně branek za zápas než 10. Ovšem zatím se mi nepodařilo vyhrát zápas s konečným skóre tak, aby počítačový hráč nevstřelil ani jednu branku. Třeba se to povede právě vám. A ještě se musím pochlubit, že můj největší výsledek v WGH2 je takový, že jsem soupeře (bratra) porazil 18:1. Jestli se vám podaří vstřelit více branek než, mně, vyhráváte dnešní prémii, kterou je zájezd na Pobřeží slonoviny, který vám zaplatí KING (hele, nech těch keců a raději mě k tomu pust KING).
V dnešní rubrice jsme si tedy představili nestárnoucí hvězdu jménem Wayne Gretzky Hockey 2. A sami vidíte, že tato 5 let staví hra porazila na plné čáře ještě horký, co se týče datumu vydání. Megarts Hockey. Pokud ho tedy ještě nemáte, běžte si ho okamžitě koupit, ale pochybuji, že ho ještě mají, jelikož jste to měli udělat dávno. Ještě abych to nějak hezky potvrdil na závěr, že je Wayne Gretzky Hockey 2 lepší hokej než Megarts Hockey. Wayne Gretzky Hockey 2 můžete nainstalovat na harddisk, ale Megarts Hockey prostě nejde a nepůjde, dokud se jmenuju.