Magic 1/97

Tomáš Benda

Amiga scéna v bývalém Československu ještě neumřela. Občas sice všichni míváme pocit, zda vůbec ještě něco takového existuje, ale nebojme se, existuje a snad stále existovat bude. Vedle známých jmen diskmagů, jakým bylo GURU nebo Exit, vyrůstá další pojem - MAGIC, jehož letošní prvé číslo před nedávnem vyšlo.

Ty, kdo již měli některé ze starších čísel Magicu z produkce skupiny, která si říká Magie Owls Team, v ruce, přivítá další číslo poměrně novým designem a enginem. Předně je celý Magic už pouze pro AGA Amigy, je celý v 256 barvách a je system friendly - jde tedy např. myší spolu s levou Amiga-klávesou stáhnout dolů a běží v multitaskingu, navíc jej lze snadno nainstalovat na harddisk (ale myslím, že instalační skript by nebyl na závadu).
Novinkou v ovládání jsou hypertextové odkazy, kdy je-li nějaké slovo zvýrazněno jinou barvou, stačí na něj kliknout a přenesete se do textu, který je k němu přilinkován (přiznám se ale, že vždy, když jsem kliknul na slovo „Help“ v článku „Nový Magic“, tak mě to nepřeneslo do nápovědy, nýbrž do informací, jak a kde sehnat Magic). Je možné použít různé barvy, fonty i styly písma (bold, italic, underline). Celé to vypadá pěkně, obrázky by se měly povalovat tady kolem, i když jenom černobílé. Nejenom barvu černobílé statické obrázky nezprostředkují - například pokud najedete myší na ony šipky v levém horním rohu, začnou se efektně otáčet v prostoru pěkně vyrenderované.
Celý dojem z diskmagu Magic podtrhuje hudba, jež bych si možná nevybral do svého top-ten žebříčku, ale která je nevtíravá, dá se poslouchat poměrně dlouho a během čtení neruší. A pokud by se tak náhodou stalo, můžete si pustit druhou, značně rytmičtější skladbu, případně hudbu zcela vypnout.

Obsah Magicu
Hned na počátku čeká přehršel „redakčních“ informací - jak se k Magicu dostat, za kolik, kdo ho dělal, kdo ho dělat může apod. Po oddíle MUSIC, kde si můžete spustit obě skladby, se nachází pár zpráv ze zákulisí slovenské scény, resp. okolí týmu Magie Owls. Spolu s Magicem dostanete i několik užitečných PD prográmků, jejichž popisu se věnuje následující část „Software“.
Následují novinky o kartách PowerPC, občas mírně neaktuální zřejmě díky delší výrobní lhůtě Magicu. Následuje několik odbornějších návodů pro grafiky a programátory, několik obtížně zařaditelných drobností a oddíl inzerce.
Menu zakončuje část „Gamebox“ (o čempak to asi bude?) a oddíl „Relax“ s obrovskou hromadou vtipů, básniček; povídek atd. atd.

Scéna, scéna, scéna
Na celém Magicu je vidět, že se jedná hlavně o diskmag o scéně a pro scénu a pro takové věci já mám slabost. Je ale pravda, že dříve bylo podobných věcí k vidění neskonale více. Je to tím, že dnes opravdu scéna pomalu ale jistě umírá, nebo se jen transformovala a poloskrytě přesunula své hlavní těžiště na internet? Na tuto otázku nechť si již zvídavý čtenář odpoví laskavě sám.
P.S. Chcete-li si Magie objednat a nedorazí-li k vám po svých vlastních cestičkách sám, použijte následující kontakty:

Magie Owls Team
Richard Max