Foundation

Tomáš Zajpt

Máte rádi realtimové strategie? Líbili se vám Settleři? Vyhovuje vám Warcraft, ale připadá vám příliš akční? A máte alespoň dva mega paměti a CD-ROMku? Tak se máte na co těšit!

Přesně pro nás totiž firma Sadeness pod záštitou Vulcan Software právě dokončuje jeden z nejnadějnějších projektů poslední doby a tím je Foundation.
Foundation kombinuje to nejlepší z her jako Settlers 2, Warcraft 2, Command and Conquer a Mega-lo-mania s několika totálně originálními nápady a měla by stanovit nový standard pro strategie na všech počítačích vůbec. S takovým vybavením, jako je náhodný generátor a vlastní editor misí, podporou hry až osmi hráčů po linkovém kabelu, síti a internetu bude Foundation zábava na měsíce a měsíce - tolik alespoň chvástání autorů.
Další informace od výrobce:
- podpora ECS, AGA a CyberGFX
- hra proti 1-3 počítačem řízeným protivníkům
- renderované intro
- náhodný generátor misí pro nekonečný počet levelů
- 24bitové doprovodné obrázky
- vylepšená počítačová inteligence
- realisticky vytvořené objekty jako stromy, skály
- zimní levely s odpovídající grafikou
- podpora hry po sériové a TCP/IP lince
- hra pro dva hráče na rozdělené obrazovce
- 50 mega zvuků a grafiky
- inteligentní on-line manuál
- zlepšené efekty jako oheň, kouř a stín
- úžasná hi-res grafika
- krev a střeva při bitvách
- vtipná, kvalitně nasamplovaná řeč
- atd.
A co si myslím já? Na lehce vybavené dvanáctistovce je vydaná demoverze v hi-resu absolutně nehratelně pomalá a i když autor zdůrazňuje, že nemá ještě odladěný kód, tak pochybuji, že někdy bude. V low-resu se to sice už hrát dalo, ale grafika tak ztratila hodně ze svého lesku (o něco horší než Settlers). Animace je solidní (místo postupného Settlerovského stavění se budovy zásadně vykouzlují) a zvuky v demu prakticky nejsou. Počítačovou inteligenci a bitvy jsem posoudit nemohl, protože jsem byl na celém ostrově sám. Komplexnost ovládání mě potěšila, už se nemůžu dočkat, jak budu krachovat kvůli tomu, že si nastavím prasata dražší než zlato. Budov je taky celkem dost, vývoj a výzkum, no prostě tohle všechno vypadá fajn. Jsem jenom zvědavý, jak se to bude všechno hýbat. Až hra vyjde (a dojde), dodáme vám samozřejmě právoplatnou recenzi. Zatím se můžeme jenom těšit.