Forest Dumb Forever

Joe

V dnešních novinkách jsem se trošku seknul - APC&TCP sice vydali Kargona, ale tou hrou, která měla být původně otestována až v příštím čísle, je tato novinka - ve zkratce FDF.

Do práce nevstávám, polský hry nemiluji... Ale co se dá dělat, byly tu, jsou tu a asi taky budou. Již dávno tomu, co jsem na svém monitoru poprvé spatřil figurku jménem Forest Dumb. Psal se rok 1996, bylo nádherné léto, a já tou dobou zrovna dělal kariéru v samotném velikém Score. Po tuším čtyři čísla se mi tam dařilo vést amigácký koutek, než jej vydavatel zatrhnul. Během těch čtyř měsíců jsem pro tento magazín napsal víc jak deset článků, a předmětem jednoho z nich byla právě předchůdkyně dnes recenzované hry.
Čekám na tebe jak na Armádu spásy, a protože nemám zrovna co dělat, tak si tuhle hru přece jenom zahraji. „Hop, á hop, á juchůůůů!!!“ pokřikoval by si určitě Forest Dumb (Blbeček Lesní) při svých několikametrových skocích, kdyby mu autoři přidělili alespoň základní dorozumívací skřeky. Ale on Forest nevydá ani hlásku... Ha, teď jsem se ve slovníku dočetl, že „dumb“ znamená též „němý“, tak to bude asi tím. Čili náš mlčenlivý prehistorický hrdina se musí proskákat šesti velmi, ale skutečně velmi rozsáhlými levely, kde se musí vyhnout všem nepřátelským bytostem (nebo lépe - zlikvidovat je) a vrátit se domů - pokud možno živý.
Předpokládám, že mezi vámi, ctění čtenáři, nenajdu nikoho, kdo by první díl Foresta Dumba nepamatoval, protože minimum, které vyžadoval ke spuštění, má mnoho lidí (bohužel) stále doma - A500 s megem paměti. Hra vyšla, jak už jsem se zmínil, před dvěma roky a zodpovědným za ni byl polský tým Laboratorium Komputerowe Avalon, známý svými osmibitovými trháky „Fred“, „Misja“ či logickou hrou „Robbo“. LKA před pár lety opustili Atari 800 a začali se věnovat tvorbě pro Amigu, ovšem s nikterak valnými úspěchy. Forest Dumb byla vlastně jejich první hra, která za něco stála. Aby ne, když si za svůj vzor vzala legendu od Teamu 17 „Superfrog“. Tehdy jsem LKA podezříval z toho, že tuto hru prachsprostě vykradli a jen dosadili svou grafiku a zvuky, a zatím mě nic o opaku nepřesvědčilo.
Nicméně to neznamená, že Forest Dumb byl nějaká podřadná hra. Pravda, žádný kasovní trhák ani bomba je spoustou nápadů, jen klasická plošinovka pro jednoho hráče s nikterak převratnou grafikou, strohými zvuky a slušnou hratelností. Prostě taková průměrná hra mnou ve Score ohodnocená 5/10. A dnes tomu nebude jinak, protože „dvojka“ se od předešlého dílu takřka neliší. Jen se na začátku ulekneme odporného úvodního obrázku (teda, styďte se!), zaposloucháme se do podivného modulu a pak se již vnoříme do hry samotné. Zde zaznamenáváme jen nepatrnou změnu grafiky některé nové sprajty kreslil evidentně nějaký méně talentovaný grafik. Též samply nedoznaly velkých změn, zkrátka a dobře tu máme podruhé tutéž hru, jen s jinými levely. Ani nemůžu napsat, že FDF je Forest Dumb v novém kabátě, protože ve hře samotné žádné změny nenajdete. A tak jen nostalgicky vzpomínám na rozdíly mezi jednotlivými díly Zeewolfa, nebo Elite a Frontierem...
Jediným „přínosem“ může být, že FDF si spustíte i na nejstarších Amigách, ale ty uvozovky jsou tu hodně veliké! Ke spasení Amigy potřebujeme něco trochu jiného, než jen uspokojovat komunitu pětistovkařů hrami, které nesahají ani po pás Shadow Of The Beast II!
P.S.: A tak zatímco si Forest vesele hopsá po skalách, veverka, teta stoletá, punčochu právě doplétá... Chinaski jsou boží!

50 %

Typ: arcade