Klasika - Super Cars

REDROSE

Tak tedy začneme trochu od jinud. Nejdříve jsem myslel, že budu do této rubriky zařazovat hry podle vlastního uvážení (se souhlasem Joea), ale začalo to nabírat jiný směr a Joe mi přes AGAse zadává hry sám. Je to fajn a nevadí mi to, ale já osobně bych vybral něco jiného, když už v minulém čísle byla vzpomínka na Lotusy I, II a III. V tomto čísle by chtěl Joe (i já samozřejmě) vzpomenout na jiná autíčka, a to Super Cars I a II. Nevadí, příště vám naservíruji skoro kompletní shrnutí všech aut, které kdy byly na naši milou Amču vytvořeny. A v číslech dalších už to snad změníme a zařadíme tam něco co se aut netýká.

Super Cars jsem nikdy pořádně nehrál a tak mi chvíli trvalo, než jsem se do toho trochu vžil. Ale snad jsem amigista učenlivý a to co jsem se o těchto hrách dozvěděl a naučil, vám v zápětí popíšu.

Super Cars I
Bohužel se nám přes veškerou snahu nepodařilo tuto hru sehnat. A protože jsem tuto hru nikdy ani neviděl, nebudu o ní psát a tak se rozepíšu o následníkovi s přívlastkem II.

Super Cars II
Tuto hru jsem si poprvé spustil asi před rokem a půl, ale nijak mně tehdy nezaujala a tak jsem ji odložil v zapomnění. Ovšem potom, co mi Joe sdělil, že by ji rád viděl v AMAXu 45, jsem ji vyhledal a znovu spustil. Za ty tři roky, co se Amigám věnuji, jsem už viděl spoustu braků, i kvalitních her a taky jsem zažil situace, že nepěkně vyhlížející hra může mít i úspěch a naopak.
Dal jsem se do hraní a po několika desítkách minut jsem už docela slušně vybíral i záludné zatáčky. Pokud existují jedinci, kteří tuto hru nikdy neviděli (a vím že se takoví najdou - vždycky se najdou), anebo viděli, ale nehráli, může být toto důvod někde tuto věcičku vyhledat.

Jak to tedy vypadá a o čem to je?
Další z řady autíček s pohledem kolmo shora, ale k mému úžasu je zde několik prvků, které jsem u jiných her neviděl (nebo si jich nevšiml) a to mě právě při popisování aut zajímá nejvíce. Po samotném nakliknutí ikony (při spouštění z HD) na chvíli zčerná obraz a zdánlivě se nic neděje, ale po chvilce se objevuje logo tvůrců a těmi jsou Magnetic Fields, kteří mají na svědomí i první dva díly Lotusů. Po odkliknutí loga naskočí znovu logo Magnetic Fields, teď už s logy svých již hotových her (Lotus I a Crazy Cars I) a logem připravované hry Lotus II. Po té se konečně objevuje úvodní obrázek ke hře samotné a už jsme v menu nastavení.
První tam je obtížnost a ta nabízí klasicky EASY, MEDIUM a HARD. Já volím EASY, protože se zatím učím. Další položkou je počet hráčů a to ONE a nebo TWO. Při hře dvou hráčů se obrazovka rozdělí trochu netypicky shora dolů na levou a pravou stranu, což není běžné, ale nijak to nevadí. Zatřetí si místo Player 1 a Player 2 můžete napsat své jméno a potom vybrat, jestli plyn auta bude na tlačítku fire a nebo na směru vpřed. Potom je tu totéž pro druhého hráče a nastavení zapnutí či vypnutí tzv. komunikačních oken - vysvětlím později.
Po stisku fire se už dostáváme do prvního závodu. Já mám autíčko tmavě červené a ostatní jsou šedivá. Start a už to fičí. První zatáčka, druhá, most, narážím do svodidel a nemůžu se z toho vykopat. Najednou buch moje auto vybuchlo! Co se to děje? Aha. Nesmím narážet moc často protože se měří í poškození vozítka, takže při maximálním poškození končí můj vůz v plamenech, ale hra ještě zatím nekončí. Prakticky hned se mi objevuje auto nové a jedu dál. Rozjíždím se, pár zatáček a prásk! Co to bylo? Hrome, oni po mně střílejí! No tak to je věc! Ve zběsilé snaze uniknout střelám hýbu křečovitě joystickem a najednou se i z mého auta odpaluje raketa a zasahuje dotěrného řidiče za mnou. Mám to! Pohybem joysticku dopředu odpaluji střely přední a pohybu dozadu zadní. Skvělá věc!
S trochou štěstí dojíždím na třetím místě a po závodu, jak už jsem psal, přijdou komunikační okna. Zde odpovídáte na otázky reportérům z místních novin, ochráncům přírody i pánům z dopravního inspektorátu. Podle správnosti a vhodnosti vašich odpovědí si můžete přijít na pěknou sumičku, ale také o nějaké peníze či body do mistrovství přijít! Pak se dostávám do obchodu. Tady si můžu za vydělané peníze nechat auto opravit - čím je míra poškození vozu vyšší, tím to samozřejmě přijde dráž. Tak, hotovo a hurá na další trať.
Tak to by bylo zhruba k tomu, jak jsem začal hrát já. Teď se na to podívám trochu z jiného pohledu. Ke grafice se raději nebudu moc vyjadřovat, abych se vyvaroval trapných připomínek, protože je co vylepšovat. Se zvukem je to asi stejné jako s tou grafikou. Při hře jsou takové nic moc zvuky a mezi závody hraje celkem příjemná hudba. Ovšem hratelnost je vskutku zajímavá a pokud vydržíte hrát déle než 30 minut, zvyknete si a potom je to opravdu správná hra. Zajímavé jsou především ty tratě, což je asi hlavní poutadlo této hry. Různě se prolínající zatáčky, kdy jezdíte pod mosty i skáčete přes křižovatky, do kopce i z kopce. Když to všechno shrnu, tak musím konstatovat, že je to dobrá hra na pobavení a o to více pokud hrají dva hráči. Super Cars II si nechám nějaký čas na HD a zřejmě ho budu hrát častěji.

Závěrem
Tady by asi mnělo být srovnání mezi díly I a II, ale jak jsem už napsal na začátku, tak se mi nepodařilo první díl sehnat. Pokusím se pátrat dál a pokud budu mít úspěch, tak první Super Cars popíšu v příštím čísle, kde najdete skoro kompletní shrnutí všech aut, které kdy na Amigách jezdily. Už na tom usilovně pracuji.