Codename: Hellsquad

RADEK HRDLIČKA

Kdysi dávno (konkrétně v červnu roku 1997) byla v AMIGA Review ohlášena akční adventura "HellPigs - Lets Kick Some Ass" od legendárního Vulcanu, která měla být velmi rozsáhlá a měla zabírat tuším celé cédéčko (v té době šlo o něco výjimečného). Netrvalo však dlouho a tato hra byla, stejně jako iks dalších, "canned" (něco jako "nacpáno do plechovky a posláno do věčných lovišť" :-)). Dnes je sice už konec roku 1999, ale kde se vzali, tu se vzali, Digital Dreams zřejmě od Vulcanu rozpracovanou hru koupili a záhy se na netu objevilo její první hratelné demo, což znamená, že osud "Pekelných prasat" není tak úplně zpečetěn. Digital Dreams není jedna z firem, které něco začnou a nedokončí, takže se můžeme vydání této hry nejspíš velmi brzy dočkat. DD si však HellPigs přejmenovala na "Codename: HellSquad".

Viděl jsem kdysi sice jen screenshoty z této hry, ale je mi úplně jasné, že DD využili svého engine, který použili ve Wasted Dreams a podle toho vypadá i ovládací panel hry, ale vlastně proč ne? Vždyť se osvědčil! Po spuštění preview zjistíte, že se bohužel opět jedná o ECS hru. Nevím, ale tuším, že se píše rok 1999 a všichni už snad mají AGA mašiny... no nic. Každopádně se to dá přežít. Ovládáte vojáka, který přistál společně se svými "přáteli" (proč jsem použil uvozovky vysvětlím záhy) na jakési planině v podivné kapslí. Ihned po pohybu joystickem vás určitě překvapí fakt, že se postavička pohybuje směrem k vám a od vás (podle toho se také zvětšuje/zmenšuje) a tento styl mi silně připomíná styl ovládání např. Guybrushe Threepwooda v legendárním Monkey Islandu, jenomže ovládání vojáka provádíte klávesnicí nebo joystickem a spouští střílíte po nepřátelích (máte neomezeně nábojů). Když jsem se s vojáčkem trochu proběhl po planině, zjistil jsem, že je tato hra opravdu velmi podobná Wasted Dreams, ale není zde pseudo3D pohled a styl ovládání je také trochu odlišný, ale výběr předmětu z inventáře, používání předmětu i vzhled menu je téměř shodný s již zmiňovanou prvotinou firmy DD.
Už ovládání joystickem (či klávesnicí) naznačuje, že vulcanovské slibování kombinace akce s adventurou zůstalo firmou Digital Dreams zachováno, stejně jako grafika a snad i příběh. Bohužel jediné, co se z archivu tohoto preview dozvíme, je návod, jak preview dohrát. Žádné bližší info, žádné datum vydání... nic. Součástí archivu jsou také screenshoty z plné verze, které vypadají, i přes ECS grafiku, velmi dobře. Preview se dá poměrně lehce dohrát, nápadů je zde více než dost, užijete si i trochu černého humoru a poměrně zajímavě vyřešené real-time souboje.
Codename: HellSquad je (a bude) velmi zajímavou kombinací her Wasted Dreams (design, ovládání) a Monkey Island či jakékoli jiné lepší adventury (podobný engine), takže přirovnání "akční adventure" je více než výstižné. Pokud DD dodrží i původní plán Vulcanu vytvořit disketovou verzi s ECS grafikou a CD verzi s AGA grafikou a mluveným slovem, byla by tato hra téměř bez chybičky. Snad DD vydá i nějaké oficiální datum vydání. Zatím to ale vypadá víc než slibně a dle mého názoru je DD jedna z mála firem, které sliby plní.
Preview HellSquad si můžete stáhnout z domovské stránky Digital Dreams Entertainment www.dd-ent.com, najdete jej i na vánočním ARCD #6.